MAKING A CAKE



Det bästa med HR programmet är all god mat man får testa på att göra. Idag stod jag för desserten, jag vet de är fjuttiga små bitar men de ska vara så små. De roliga är att folk inte beställde desserten förens de såg på andras tallrikar, måste sett lockande ut. Recept? Finns här under:

10port.

Pajskal
125g smör
3dl v. mjöl
3msk vatten
Socker
Fyllning
200g mörk blockchocklad - hackad
200g ljus blockchocklad - hackad
Grädde (minns inte exat hur mkt)
Garnetyr
1 ½ l jordgubbar
2 persikor (skalade)
Finhackad citronmeliss
ev. socker

1. Blanda ihop alla ingredienser till pajskalet och knåda det till en slät deg, (MIXA INTE då försvinner alla fettmolekyler och degen blir för seg). Låt stå i kylen i 20min. Tryck sedan ut det i en pajform, och ställ i kylen ytterligare 20min, grädda sedan på 200grader ca 10min,så pajskalet blir gyllenebrunt. Kyl ned sedan.

2. Koka upp grädden, (bara så det ryker lite ur det inte bubblar), lägg ned den hackade blockchokladen och rör om tills det är helt slätt och nedsmält. Fyll pajskalen med chokladblandningen och frys ned det så chockladen stelnar i pajformen.

3. Skär jordgubbarna i fina bitar, likaså med persikorna. Blanda det med den finstrimlade/hackade citronmelissen och sockra det ifall det behövs.

4. Skär upp i bitar och servera med fruktblandningen !


Måtten är exata,minns de i huvudet då jag tyckte det var ett enkelt recept och det gick hem också, såldes bra och det var sjukt gott. Lycka till nudå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0