TIPS: CHEESECAKE

Jag har ju så jävla mkt tid över lixom (not) så jag gjorde cheesecake, nu står den i frysen senare idag ska jag fan i mig förstöra den höh självklart efter att mamma lagat något gott, undra vad jag är sugen på idag.... Här kommer receptet.

Du behöver:


Gör såhär:
1. Ta fram tre bunkar, börja med att fördela äggula och äggvita i varsin bunke. På äggulorna häller du strösocker och vanilj socker.
2. Vispa äggvitan till hårt skum (det ska gå vända på bunken)
3. Vispa äggulan med sockret och rör ner philadelphian,mixa på lägsta nivå.
4. Vispa grädden lagom hårt,vänd ner i äggule smeten,vispa åter igen på lägsta nivå.
5. Vänd ner äggvitan och VÄND smeten (INTE MIXA)

Mosa fem kex och lägg i botten på en löstagbar botten (jag föredrar finare form darför sket jag i det).Lägger ni massa  kex lär det inte fastna,trust me jag har försökt.



Fördela sedan smeten ut över den krossade kexen



Och sist men inte minst, strö över sedan ytterligare fem-sex kex över smeten och in med det i frysen i 6h (vore bra över natten också)
'


Om det är något ni inte förstår, fråga och gör ni allt i den där ordningen slipper ni diska visparna mellan omgångarna så börja med ÄGGVITAN! Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Anonym

cheesecake är så gott (:

2010-11-20 @ 23:46:33
Postat av: Grythyttan

Man kan ta Kesella istället för philadelphia-ost. Det är mycket billigare och gör lika mycket till kakan som philadelphian ;)

2011-08-23 @ 00:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0