MITT 2009 I BILDER

I know,9dagar försenad but guess what? I don't care,jag var inte så sen på min gamla blogg men ni har inte sett så mycket bilder på bloggen så tänkte,it's time to show u some,och vad kan vara bättre än en sammanfattning i bilder? Enjoy!

Januari
En tuff början på året,och jag valde bara att skita i allt och försöka börja om på nytt för nu hade jag nya möjligheter och kunna påverka mitt nya år eftersom man lär sig av sina misstag. Skolan flöt på som vanligt. I slutet av månaden lyckades jag tjata till mig en resa till Göteborg, och vad skulle jag göra där - se THOMPSON och inte med vem som helst utan med min Sanela,hade en för jävla bra kväll där och åkte hem glad och lyckligare än någonsin.




Februari
En bra månad,någorlunda iallafall.Jag hade en mr X i mitt liv där en stund som gjorde det hela bättre (nej han är inte kvar), vi hade en överraskningfest för min vän Mickaela som skulle börja en frisörkurs och där med flytta till Göteborg (vilket hon inte gjorde) det var trevligt.Jag hade även en liten olycka i skolan som resulterade med ett golv med ganska så mycket blod på och ett snurrande huvud,samt ett numera fult finger. Började prata om en resa med Nora också,blev den av eller inte?





Mars
Gissa om jag hade det tufft,det var verkligen en månad man inte ville uppleva åter igen för att skulle kretsa runt tankar och grejer,och det ville man inte såklart. Jag umgicks väldigt mycket med vännerna då,för jag behövde folk kring mig och i början av månaden firade vi min vän Ramajana som fyllt 18 månaden innan det blev en trevlig liten middag med en bunt av goda tjejer,de blev massa flöt,vin och sång oj vad jag hade det trevligt den kvällen.Senare samma månad bar det av till Skövde och Ryd där min vän Gulli (som numera bor i turkey) tagit frisör examen,dans,mat och för bra sällskap.Jag hade det bra och jag uppskattade mina vänner.




April
Jag hade mycket i skolan och jag orkade inte med något,kände att det höll på livet av mig så jag tog mitt pick och pack för en weekend i Jönköping där jag skulle träffa Nora för att fira hennes 18års dag som hon hade i Mars,bättre sent än aldrig och det var en grymt bra weekend,dock mycket känslor och minnen,tänkande osv. och där fanns min vän Vanessa för mig som lyssnade och tröstade. Min kusin Jelena konfermerades och det var en trevlig dag tillsammans med vänner och släkt. I slutet av månaden bestämde jag med Vanessa att vi skulle iväg på en konsert,Colonia i Göteborg och där väntade en förbannat bra Sanela på oss vi hade en perfekt kväll tillsammans.



Maj
En månad som hade sina för och nackdelar.Jag orkade inte med skolan mer och nästan gav upp,helt gråtfärdig i slutet av skoldagarna och det enda jag gjorde var att sova,för jag försökte få bort tröttheten men jag blev bara tröttare.Faster fyllde 50 och vi ställde till en fest,trevligt ! Jag längtade efter min skolavslutning jag höll på dö och kändes som om ingen kunde rädda mig.



Juni
Efterlängtad månad.Hade en för bra kväll med L&S då vi skulle ses för sista gången innan sommarlovet då L skulle resa iväg och inte vara med på våran avslutning.Första skolavslutningen och första betygen en nöjd Ivana med likaså nöjda föräldrar. Servering på treornas studentmiddag och sedan springa iväg till bästa väns student och två dagar efter stå och vänta 5timmar för att se henne vackrare än någonsin - balen. Jag umgicks en hel del med min underbara vän Vanessa för att vi båda snart skulle utomlands och inte ses på en månad vilket resulterade i långa promenader och en hel dag vid "sjön" med bacardi,vindruvo,choklad och annat. Gud vilket bra avslut på månaden.



Juli
En månad då jag skulle koppla bort allt, glömma allt för en månad bara och verkligen leva livet.Blev Kroatien hela juli med familjen och NORA,ja ni läste rätt hon hakade på och vi hade det bättre än någonsin.Sol,bad och milka i mängder.Vi hade ett mega tjafs under hela den månaden.Två bröllop blev det också det ena bättre än de andra samt ett dop,wonderful! Det var inte bara Kroatien vi gästade utan även Österrike som var helt jävla underbart,blev kär i huvudstaden och lär återvända dit igen för att hälsa på min älskade moster!





Augusti
Back to Sweden efter en månad,återigen tillbaka till vardags livet. Jag sommarjobbade efter Kroatien och umgicks med mina vänner,hade det bra och levde livet. Jag var lycklig.Blev en heldag i Hjo med Ramajana och våra mammor,underbart och jag saknade Vanessa mer än någonsin. Innan skolan började drog jag mig till Jönköping där jag och nora gick på krogen,kan ni tänka er att vi kom in på 21+,haha det var inte så svårt de :D Allt var bra tills kvällen,då de hela rasa ihop och jag var tillbaka på ruta ett.



September
En månad av längtan,det var bara en månad kvar sen skulle även jag vara 18 och jag längtade som bara den.För i övrigt umgicks jag mycket med mina vänner denna månad och gjorde det bästa utav situationen.Skolan hade redan dragit igång sitt och jag mådde återigen bra/dåligt fram tills helgerna då jag äntligen hade lite ledighet från allt det.



Oktober
Underbara älskade månad,fan vad det var efterlängtat. Hade släkt kalas vilket var helt great! Och sedan en tjejmiddag med de närmaste och efter de kom alla de andra.Under den helgen gästade världens bästa sanela och världens bästa nora mig.Totalt lyckad 18års födelsedags firande!




November
En lugn månad firade bror som fyllde 21år som vi var tvungna skjuta fram pga all 18års firande,decemberlovet var mer efterlängtat än någonsin.Vi hade en sista helg i Skövde med Maria som skulle flytta i början av december till Australien.



December
En månad då jag hade mitt sist 18års firande,lite sent men grejer hade kommit imellan som hindrade oss en superbra kväll med L&S sam Helen som gästade oss senare under kvällen.Sista veckorna i skolan innan jullovet började lugna sig,inlämingar,prov och uppsatser började närma sig slutet,vilken lättnad. Jag var helt utmattad och var överlycklig när vi gick ut på lov.Ett bröllop blev det också och perfekt avslut på året blev det en heldag i Göteborg med shopping och kinamat! Det nya året inväntades med bästa vän Helen!



Kommentarer
Postat av: tjohej vad det går mellan pattar & lår.

snnygga bilder : )

2010-01-09 @ 02:10:29
URL: http://joonnaak.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack så mycket för din fina kommentar :) Vilka härliga bilder, ser ut att ha vart ett bra år!

2010-01-09 @ 11:58:27
URL: http://fridasofia.se/blogg
Postat av: Marina

tack sötis <3

2010-01-09 @ 12:13:26
URL: http://marinii.blogg.se/
Postat av: Katarina

Sv: Hahahah så de ska vara! :D



Det var min underbara bror som beställde ett par skor till mig för ungefär en månad sen, som jag har tjatat om hur länge som helst. Sen en dag plötsligt, kommer han och säger du får dina skor snart.. Snacka om överlycklig, hahaha ..



Jaaa, det ska jag allt ta och göra! :) .. Ska göra det nästa gång jag bakar/lagar något ..



Hahaha, tack gullet! :*

Men det är jätteslitet nu :/

2010-01-09 @ 14:02:12
URL: http://katarinanatalija.blogg.se/
Postat av: Frida

Ah ok, då är det lite svårare att "fuska" och plocka bort julsakerna i förtid förstår jag.

2010-01-09 @ 14:19:45
URL: http://fridasofia.se/blogg
Postat av: Nikolina

härliga bilder! :D colonia är grym :D

2010-01-09 @ 15:05:12
URL: http://mjaubaby.blogg.se/
Postat av: Marina

den är från bik bok :D

2010-01-09 @ 21:07:13
URL: http://marinii.blogg.se/
Postat av: vesna.blogg.se

jaa precis=)

2010-01-09 @ 23:04:59
URL: http://vesna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0