THE STONING OF SORAYA M.

Kom hem från jobbet vid ca halv nio tiden,tänkte sova direkt men bestämde mig för att se på film istället. Vilket jag nu kan tycka är ett misstag då jag kommer befinna mig hos min farbror idag och jag har ett stort läxförhör imorgon i massage, men för att komma till filmen F Y   H E L V E T E   V A D   B R A   D E N  V A R, jag är väldigt känslig när det kommer till filmer men den här gången fick jag ont i hjärtat, jag grät och grät och grät.

Jag förstår inte att sånt här finns i världen, och vi, folk bara blundar för det. Vi tycker att aska är hemskt, vi tycker att Madelens och hennes killes förlovning är stort så att de behöver 10sidor i aftonbladet, vad fan blundar folk för? Öppna fucking ögonen. hennes far,hennes man,hennes egna söner, hur fan kan de göra sånt?

Filmen handlar om en ung kvinna som har fyra barn och är gift, hennes man slår henne för att hon inte vill ha sex med honom och sedan vägrar att prata med honom, han vänder hennes söner mot henne och det ända hon har är sin faster som står vid hennes sida. När en mans hustru där blir Soraya hans hemhjälp, hennes man anklagar då henne för otrohet och där startar helvetet för denna unga kvinna. Jag rekommenderar den starkt, men varnar er, ha en låda med näsdukar brevid er för det lär ni behöva.

Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0