DAG 1 - VEM ÄR JAG?


Mitt namn är Ivana som ni säker redan listat ut, född i Zenica (Bosnien-Hercegovina) den 12 oktober 1991.Under mina två år som jag bodde där så bodde vi i Kakanj när kriget kom flydde vi, precis som de flesta till Sverige. Under en tidsperiod flyttade vi runt, sedan hamnade vi i Svensögen (stavning) ,vi blattar kallar det för camp där vi bodde under en lång period. Sedan fick vi asyl i Sverige och flyttade då till Tibro, varför just Tibro har jag ingen aning om men just då spelade det nog ingen roll för mina föräldrar vart vi hamnade så länge vi var kvar i Sverige, hade jag fått välja då hade jag absolut inte valt Tibro. Idag är jag 19år gammal, och in på mitt 20e år. Bor fortfarande i Tibro tillsammans med mamma,pappa och mina två bröder. Går tredje och sista året på HR-programmet (Hotell-restaurang) ,well....tror jag fått med det mesta. Nu fick ni som inte visste vem jag var reda på det :)

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0