VÄRLDENS UNDERBARASTE FARMOR

Precis hemkommen från min söta farmor, hon satt och berättade små historier för mig. När jag var liten hade hon två stycken som ALLTID fick mig att gråta, och idag mindes hon dock inte den ena men den andra åh :( Den handlar om en kille som blir fångad,och då ber de som fångat honom skriva brev till sin familj om olika saker de vill ha för att släppa killen fri. Första brevet är till pappan,och de vill ha hans får dock så ger farsan inte sina får till de och killen hålls fortf. fången, andra brevet är till hans syster och de vill ha hennes hår (hon hade jättelångt håår,ända till "fötterna"), men nej inte ger syster sitt hår. Tredje brevet är till hans mamma, de vill ha hennes ögon och vad gör inte mamman?Jo ,hon ger sina ögon och killen släpps fri. Den låter inte alls sorlig men när min farmor berättar de, åååh man blir helt tårögd och så låter allting bättre på kroatiska. Och så kunde hon ej den andra, men det är iaf en kille som förlorat sin mamma och hans pappa gift om sig och styvmamman behandlar honom som skit, ungefär som pojken som kallades det och de andra böckerna.

På tal om de böckerna är de någon annan än jag som gråter tills de knappt kan se texten när de läser den?Någon mer än mig, jag dör när jag läser de böckerna och det är nog de enda böckerna jag verkligen inte tröttnar på. Jag älskar de böckerna, killen är så stark ändå och mamman är så psykad. I vilket fall som helst försökte jag lära farmor säga "Jag förstår inte", och "kan inte svenska", haha hon kan ju inte svenska så att ha avlånga meningar tjänar man inget på utan jag tog små och typ försökte göra det så lätt som möjligt för henne. Så söt är hon " jag furstur intek svedska" ,underbara du.<3

Nu ska kolla ett avsnitt av NCIS Los Angeles och sedan läsa, ja...läsa men inte vad som helst utan just körkortsteori. WOOOhooo how fun ! NOT!



Jag och min söta farmor när jag fyllde 18.

Kommentarer
Postat av: neli

Hej hjärtat :D



Aaaaaw, vilken söt bild på dig och din farmor. Så himla gullig är hon :D Hur gammal är hon? :)



Haha ja men vissa dagar är ju så :D Man känner sig extra snygg så då passar man på att ta massa bilder haha.



Men det är ju bra att du har läst ut den 1 gång redan :D Duktig du är hihi. Fifan kommer ihåg hur jobbig den boken var haha. Jag lider med dig, men du kommer klara dig igenom det sötis. Du är grym :D Snart har du ditt körkort gumman! Det är bara att kämpa på ♥



Ooh, vill du inte flytta ut :D Haha, va söt du är! Men det är klart, att flytta är ändå ett stort steg i ens liv.. För man vet då att man måste göra allt själv :( Betala räkniningar, tvätta, laga mat osv.. Usch va jobbigt.. Men när man bor hemma så gör ju mest mamma och pappa det åt en haha :P Men nån gång måste man bli vuxen och kunna vilja flytta ut :) Men jag förstår verkligen hur du menar med att du hatar att vara ensam. Då blir det hela jobbigare, men du kanske kommer över det sen :D Vem vet!



Haha, ja det är ju sant ifs.. Vi använder inte alls samma matgrejer som svenskarna gör.. Vi från balkan har mer "fet" mat om man kan säga så? Haha, men du vet va jag menar.. Typ använder mycket olja när man steker osv haha. Min älsklings mormor dränker typ fisk eller kött när hon ska laga det, i hur mycket olja som helst haha :P Men våran mat är också så mycket godare.. Cevapi och sarma är underbart ♥♥ Haha :D Oooh, svenskarna skulle bara ana vilka godsaker dem går miste om haha. Asså där ser man :D Hur kan man inte gilla kakor? Det som är så himla mumsigt :D



Hihi aaw va snällt att det ändå finns några som du kan vända dig till om du känner dig ensam :) Du får gå till dem helt enkelt någon dag när du känner att du vill umgås med nån haha :D Så du inte sitter hemma och ruttnar stackare :( Haha.



Oj oj, du verkar ha fullt upp med jobbet sen ju. Men som sagt, du får ju massa underbara cash för det :D Lyllos! :D Fan va du ska shoppa sen, erkänn? Haha :D



Hoppas att du haft en super dag hjärtat och ta hand om dig så hörs vi :D

PUSS fin ♥



2010-06-17 @ 14:52:19
URL: http://nelilicious.blogg.se/
Postat av: SIEL

haha ja, det borde vi absolut göra! :D

2010-06-17 @ 17:01:59
URL: http://eemeliefransson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0